زبر الحدید

رَبِ‌ إِنِّی‌ لِمَا أَنْزَلْتَ‌ إِلَیَ‌ مِنْ‌ خَیْرٍ فَقِیرٌ

زبر الحدید

رَبِ‌ إِنِّی‌ لِمَا أَنْزَلْتَ‌ إِلَیَ‌ مِنْ‌ خَیْرٍ فَقِیرٌ

زبر الحدید

زمین بازی بچه های مسجد...

آخرین مطالب

نویسندگان

زکات علم انسان 250 ساله (1) متین عباسی نژاد

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۰۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی-مبارزاتی ائمه معصومین (ع)

 

فصل اول: پیامبر اعظم (ص)

کار مهم پیامبر خدا، دعوت به حق و حقیقت و جهاد در راه این دعوت بود. در مقابل دنیای ظلمانی زمان خود، پیامبر اکرم دچار تشویق نشد. چه آن روزی که در مکه تنها بود، یا جمع کوچکی از مسلمین او را احاطه کرده بودند و در مقابلش سران متکبر عرب، صنادید قریش و گردن کشان، با اخلاق های خشن و دست های قدرتمند قرار گرفته بودند، و یا عامه مردمی که از معرفت نصیبی نبرده بودند، وحشت نکرد؛ سخن حق خود را گفت، تکرار کرد، تبیین کرد، روشن کرد، اهانت ها را تحمل کرد، سختی ها و رنج ها را به جان خرید، تا توانست جمع کثیری را مسلمان کند.

بعثت خاتم، آغاز بیداری 

خود آن حضرت، بنابر حدیث متواتر و معروف، فرمود:(( بعثت لاتمم مکارم الاخلاق)). بعثت با این هدف در عالم پدید آمد که مکرمت های اخلاقی و فضیلت های روحی بشر عمومیت پیدا کند و به کمال برسد. پیامبر قبل از بعثت، با مشاهده آیات الهی، روز به روز پُر بار تر میشد، تا به چهل سالگی رسید. دل او در چهل سالگی نورانی ترین دل ها، خاشع ترین دل ها، پر ظرفیت ترین دل ها برای دریافت پیام الهی بود. وقتی به این مرحله از معنویت و روحانیت و نورانیت و اوج کمال رسید، آن وقت خدای متعال درهای آسمان و در های عوالم غیبی را به روی او باز کرد؛ او فرشتگان را می دید، با او سخن میگفتند؛ کلام آنها را می شنید، تا اینکه جبرئیل امین بر او نازل شد و گفت:((اقرأ))؛ سر آغاز بعثت.

حراست از نظام اسلامی 

برای اینکه این کار به سامان برسد، سه مرحله وجود داشت: مرحله اول، شالوده ریزی نظام بود که با این کارها انجام گرفت. مرحله دوم،حراست از این نظام بود. موجود زنده رو به رشد و نموّ که همه صاحبان قدرت اگر او را بشناسند، از او احساس خطر میکنند، قهراً دشمن دارد. اگر پیغمبر نتواند در مقابل دشمن، هوشیارانه از این مولود طبیعی مبارک حراست کند، این نظام از بین خواهد رفت و همه زحماتش بی حاصل خواهد بود؛ لذا باید حراست کند. مرحله سوم، عبارت از تکمیل و سازندگی بناست. شالوده ریزی کافی نیست؛ شالوده ریزی، قدم اول است. این سه کار در عرض هم انجام میگیرد. شالوده ریزی در درجه اول است؛ اما در همین شالوده ریزی  هم محالظه دشمنان شده است و بعد از این هم حراست ادامه پیدا خواهد کرد. در همین شالوده ریزی، به بنای اشخاص و بنیان های اجتماعی نیز توجه شده است و بعد از این هم ادامه پیدا خواهد کرد. پیغمبر نگاه میکند و می بیند پنج دشمن اصلی، این جامعه تازه متولد شده را تهدید میکندد.

پایان.

یاعلی 

یاحق.

نظرات  (۱)

بسم الله

سلام برادرم

 

چند نکته خیلی سرعتی، الحمدلله که موتورت داره روشن میشه، نزار شیطون بیاد دم گوشت وز وز کنه، پناه ببر به رب فلق از شر ماخلق و پناه ببر رب ناس از شر خناس هایی که ممکنه کارت رو به تاخیر بندازن و نزارن که از خودت سبقت بگیری که اونوقته که قسم خوردنی میشی ( سوره های ناس و فلق زیاد بخون) .

کارهای کوچکی که توش استمرار وجود داشته باشه، خیلی ارزش مند تر از کارهای به ظاهر خفنیه که قطع و وصل میشه، پس هر یاعلی(ع) که میگی سعی کن تا ابد اون رو نگه داری باخودت، و ترک نکنی این کارهات رو . 

 

هرچی میکم، به تو میگم که از من بهتری، وگرنه من که توی کوچه اول گیر کردم...

 

پ.ن :حتما تلاش کن علاوه بر متن کتاب که قسمت های مهمش رو انتخاب میکنی، خودت هم بنویسی که چی متوجه شدی و چیا برات توی هر فصلی جالب توجه و جذاب بوده...

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی