زبر الحدید

رَبِ‌ إِنِّی‌ لِمَا أَنْزَلْتَ‌ إِلَیَ‌ مِنْ‌ خَیْرٍ فَقِیرٌ

زبر الحدید

رَبِ‌ إِنِّی‌ لِمَا أَنْزَلْتَ‌ إِلَیَ‌ مِنْ‌ خَیْرٍ فَقِیرٌ

زبر الحدید

زمین بازی بچه های مسجد...

آخرین مطالب

نویسندگان

زکات علم_امیرحسین حاجی زینلی - کتاب دکل

چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۰۱ ق.ظ

«بسم الله الرحمن الرحیم و صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»


خلاصه کتاب دکل 


کتاب دکل مستند داستانی است درباره گام دوم انقلاب.
اون طور که خود نویسنده تو مقدمه گفته،این کتاب تمام فرازهای بیانیه گام دوم رو شرح و تفصیل نداده اما تمام فرازهای گام دوم رو به شکل پراکنده در متن کتاب جا داده.
بنظر من این کتاب واقعا ارزش خوندن داره اما نه به خاطر جذابیت قلم نویسنده،ناشر و موضوعاتی از این دست؛بلکه به این دلیل که کتاب دغدغه منده.دغدغه خیلی چیز مهمیه که اگر در جامعه و کشور ما مورد توجه قرار بگیره خیلی میتونه تو رشد و بالندگی کشور به ما کمک کنه.
این کتاب دغدغه منده به دلیل اینکه دست گذاشته رو موضوعی که متأسفانه در جامعه ما و مخصوصا در بین نوجوان ها کمتر بهش پرداخته شده در صورتی که بیانیه گام دوم انقلاب خیلی خیلی مهمه.!!!
من این بیانیه رو تشبیه میکنم،به یک مشعل یا فانوس که همیشه باید دست ما باشه و تو تاریکی ها به ما روشنی و جهت بده.من به این اعتقاد پیدا کردم که اگر ما نوجوان ها این مشعل رو به دستمون نگیریم و جلو نریم،یقینا ضربه می خوریم،ضربه خیلی سختی هم می خوریم.
من خواهشی که از دوستان عزیزم دارم اینه که لطفا همه این کتاب رو بخونن و عمیقا رو موضوعات و صحبت های مطرح شده تفکر کنن.
یه نقدی هم به ناشر بکنم این وسط،متأسفانه قیمت کتاب خیلی زیاده و تو این وضعیت گرونی و فشاری که روی خانواده هاست،هفتاد هزار تومان برای یک جلد کتاب واقعا زیاده.من خیلی چیزی درباره صنعت چاپ و نشر نمیدونم،ولی فکر میکنم ناشر میتونست از کاغذهایی که کم قیمت تر و سبک تر هستند استفاده کنه که هم حمل کتاب راحت تر بشه و هم قیمتش بیاد پایین تر.یا حتی میتونست از دولت و یا نهادهایی که در این کار دخیل هستند یارانه بگیره و قیمت کتاب رو متعادل کنه.بگذریم(ولی واقعا امیدوارم یک حرکتی انجام بگیره و این مانع از سر راه برداشته بشه.)
ابتکار عمل نویسنده قابل تقدیر و تحسینه؛ قصه کتاب اینه که یک روحانی به عنوان معلم وارد یکی از شرورترین کلاس های یک دبیرستان میشه،از قضا آنقدر شیطنت های بچه های کلاس زیاد بوده که به آنها لقب اخراجی ها داده بودند.حالا این حاج آقا میخواد با این بچه ها درباره ی انقلاب و نظام صحبت کنه.
یکی دیگر از نکاتی که کتاب رو جذاب کرده شبهاتیه که بچه ها در کلاس مطرح می کنن که اغلب شبهاتیه که تو جامعه دربارش صحبت میشه و ذهن من و شما رو هم مشغول کرده اما حاج آقا خیلی خوب و منطقی به این شبهات پاسخ میده.
کتاب رو بخوانید و استفاده کنید از مطالبش،واقعا راهگشاست؛در ضمن از رفقا و دوستان اگر کسی کتاب رو خواست به من بگه من میتونم بهش قرض بدم تا بخونه و بعدش بهم برگردونه.

                                                «الحمدلله رب العالمین»

نظرات  (۱)

بسم الله

سلام ؛

بعضی کارها وقتی ارزشمنده که به وقتش باشه و سرجای خودش؛ بعضی چیزا وقتی توی جای خودش نیست، انگاری که اضافه است، شاید اضافه نباشه ها ولی چون جاش اونجا نیست، انگاری که اشتباهیه، اشتباهیات زیاده برادر...

 

برادرجانم واقعا دلم نمیخواد تلخ باشم، ولی تلخ می کنی شیرینی هارو...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی