زبر الحدید

رَبِ‌ إِنِّی‌ لِمَا أَنْزَلْتَ‌ إِلَیَ‌ مِنْ‌ خَیْرٍ فَقِیرٌ

زبر الحدید

رَبِ‌ إِنِّی‌ لِمَا أَنْزَلْتَ‌ إِلَیَ‌ مِنْ‌ خَیْرٍ فَقِیرٌ

زبر الحدید

زمین بازی بچه های مسجد...

آخرین مطالب

نویسندگان

سوره مبارکه ماعون_ ق٢١

يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم :الصَّلاةُ عِمادُ الدِّینِ (نماز ، ستون دین است)
آیا واقعا نمازی که ما می‌خوانیم همان نمازی است که رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:نماز ستون دین است؛ نمازی که در آن سهل انگاری های فراوانی است! نمازی که به سرعت می‌خوانیم تا به فیلم یا برنامه مورد علاقه خود برسیم!؟ نمازی که در جمع با صدایی رسا و زیبا به جا می آوریم ولی در خلوت حین نماز گویا صد سال است که نخوابیده ایم!؟
به درستی و شایستگی نماز را به جا نیاوردن یا بدتر از آن‌ به‌ جا نیاوردن نماز می‌تواند علت بسیاری از گناهان ما باشد؛ پس ویل بر ما!
شک کردن در دین و کم رنگ شدن ایمانمان تا جایی که خواه یا ناخواه، مستقیم یا غیر مستقیم دین را تکذیب کنیم معلول به جا نیاوردن درست نمازمان است.
اگر ما به شایستگی نماز به جا میاوردیم پس چرا زمانی که در خیابان ها کودکان کار را می‌بینیم طوری از کنارشان رد می‌شویم که گویا اصلا آنان را ندیده ایم!؟ یا وقتی رفیقمان می‌خواهد به آنان کمک کند ما با بهانه آوردن مانع آن می‌شویم!؟
در مسجد مان بار ها و بار ها صدای کمک در بین دو نماز شنیده ام اما نمازگزاران انگار نه انگار صدایی می‌شنوند... مگر آنان با این آیه متبرکه (إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ(جز این نیست که ولىّ شما خداست و رسول او و مؤمنانى که نماز مى‌خوانند و همچنان که در رکوعند انفاق مى‌کنند.)) آشنایی ندارند و آن را حتی یک بار نشنیده اند!؟ چه نمازگزارانی هستیم ما  پس براستی که ویل بر ما.
نماز به جا می آوریم و  برای خودمان کلی حال میکنیم اما در باطن کار چه!؟ آیا نماز ما همان نمازی است که رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند!؟


ق ٢١

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۵
خیرین

نظرات  (۳)

۰۵ بهمن ۹۹ ، ۱۸:۳۸ محمد علی ظلی

خیلی عالی بود

بسم الله

خیلی خوب بود؛ اما چندتا نکته اولا اینکه کمک کردن به گدایان سرچهارراه ها مصداق تکدی پروری و گسترش گدایی هستش بهتر بود مصداق بهتری برای دع یتیم و حض بر اطعام مسکین استفاده میکردی. دوما اینکه اینکه ارتباط دادی به رکوع امیرالمومنین برای الگو برداری خیلی قشنگ بود ، سوما کوتاه تر آنچه که ازت توقع میرفت بودش....

 

*فکر کنم حدیث رو به جای عمود عماد نوشتی، یا شاید من این رو ندیدم....

۲۴ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۰۵ ابوالفضل دهقان

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام؛

بنظرم گل متن این جمله بود :

"شک کردن در دین و کم رنگ شدن ایمانمان تا جایی که خواه یا ناخواه، مستقیم یا غیر مستقیم دین را تکذیب کنیم معلول به جا نیاوردن درست نمازمان است."

 

تو متن اورده بودی که وقتی رفیقمون میخواد به یتیم ها کمک کنه ما با بهانه آوردن مانعش میشیم؛ این سطح پایینه بنظرم، سطح بیشترش اونجاییه که ما حتی رفیقمون رو به اینکار تشویق نکنیم این هم فکرکنم مصداق آیه " و لا یحض علی طعام المسکین" بشه!
 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی